Van Leverancier naar Strategisch Partner

Subscribe on LinkedIn

Het gros van de zakelijke dienstverleners stelt zich op als een leverancier. Maar een leverancier denkt in transacties. Een leverancier positioneert zich als vervangbare schakel. Een leverancier zal hooguit oppervlakkig meedenken met een klant. Deze mindset is hoognodig toe aan een upgrade. En het goede nieuws is: dat kan. Ontdek de 5 stappen die je kunt zetten om jezelf te ontwikkelen van leverancier naar strategisch partner.

De Groeiversneller

Vaak denken we dat we ofwel een specialist, ofwel een generalist zijn. Maar er zijn best veel mensen die eigenlijk niet in dat hokje te vangen zijn. Misschien heb je wel een hele brede kennis en ervaring, met op sommige fronten veel specialistische kennis. Misschien positioneer je jezelf wel als specialist, maar haal je ook heel veel lol en energie uit het adviseren van klanten op een wat hoger strategisch abstractieniveau.

En dan kan het zijn dat je:

  • Als specialist je klanten strategisch advies geeft, maar alleen afgerekend wordt op je rol als specialist
  • Dat de relatie met je klant vooral transactioneel is en je feitelijk gezien wordt als een vervangbare schakel
  • Dat je minder impact maakt voor je klanten dan je in potentie zou kunnen maken

Dat kan ervoor zorgen dat het op een gegeven moment gaat schuren. Want je bent niet alleen die specialist of ‘one trick pony’. En je bent ook niet die generalist die maar een heel klein beetje weet van veel dingen. Je bent meer dan dat en het feit dat je jezelf nu als specialist of generalist in de markt zet is een gemiste kans voor jezelf én voor jouw klanten.

Je bent namelijk in potentie al een Groeiversneller.

Dat is geen specialist, geen generalist, maar een T-shaped professional die klanten als een strategisch partner verder helpt naar een volgend niveau van digitale volwassenheid.

www.digitaalgroeien.nl

Werken aan digitale volwassenheid

Alles wat ik maak aan content en alles wat ik doe vanuit ons bedrijf draagt bij aan de missie om het Nederlands MKB te helpen digitaal volwassen te helpen worden..

En Groeiversnellers zijn DE mensen die hier een belangrijke rol in spelen. Er zijn er alleen nog VEUL te weinig van.

Dat is de reden dat we via DigitaalGroeien nu collega-ondernemers opleiden en helpen ontwikkelen tot Groeiversneller. Zelf kunnen we misschien 10 klanten per jaar naar een volgend niveau van digitale volwassenheid helpen. Als we 300 mensen opleiden tot Groeiversneller die ieder weer 10 klanten per jaar next level kunnen helpen, dan groeit de impact. Dat is de enige manier om de impact te maken op onze missie die nodig is om het MKB toekomst proof te helpen worden.

Dat is de reden dat ik:

  • Het boek ‘Word eens volwassen – Next level online ondernemen’ schreef dat MKB ondernemers helpt hun bedrijf te ontwikkelen in de 5 fases van digitale volwassenheid
  • De podcast Digitale Chaos host: een ontdekkingstocht in de wereld van ondernemen, marketing, design, psychologie en filosofie
  • Een ontwikkel- en mastermind programma ontwikkelde voor DigitaalGroeien waarin we mensen door die transitie van leverancier naar Groeiversneller helpen.

Bij het maximaliseren van de impact op onze missie om het Nederlands MKB te helpen digitaal volwassen te worden hoort ook het delen van kennis, in dienst van deze missie. Deze gids is daar een uitvloeisel van:

Na het lezen van deze gids ken je de 5 stappen die je doorloopt in je transformatie van leverancier naar Groeiversneller. Of je nu zelfstandig marketeer, webdesigner, SEO/SEA specialist, copywriter of marketing minded ondernemer bent maakt niet uit; deze principes gaan op voor iedereen die actief is in de zakelijke dienstverlening.

We lopen langs de 5 belangrijkste piketpalen die we ook doorlopen in ons mastermind programma van DigitaalGroeien. Voel je vrij hier zelf mee aan de slag te gaan of gebruik het als een gids om te bepalen of je met ons samen wilt werken.

Bij iedere stap vind je een omschrijving wat de stap inhoudt en een aantal concrete tips waar je vandaag al mee aan de slag kunt.

Zodat je meteen aan de slag kunt om stappen te zetten in deze belangrijke pilaar van de marketing revolutie.

De uitwerking van deze stappen heeft iets meer ruimte nodig dan een artikel, dus vandaar dat ik daar een e-book van heb gemaakt dat je gratis kunt downloaden via: https://groei.jijonline.nu/ebook-van-leverancier-naar-strategisch-partner

Ahoy & Enjoy!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief Inschrijven

Geplaatst in Marketing Revolutie.

Andere berichten