Tools

Digitale volwassenheidstest

Hoe digitaal volwassen is jouw bedrijf? Beheers je de gewoontes om duurzame groei te realiseren? Vul de test in en ontvang je de score in je mailbox.

Start de test

Het rijpingsproces van digitaal (op) groeien kan opgedeeld worden in 5 fases. Leiders van de toekomst hebben inzicht in deze score en weten aan welke dimensies ze moeten werken om sneller toe te werken naar hun ultieme groeidoel.

20-34% score: Baby

Jullie organisatie ziet dingen om zich heen gebeuren, probeert het hier en daar te imiteren, maar heeft eigelijk geen idee wat dit nu eigenlijk precies betekent. Jullie hebben nog veel te leren en stapjes te zetten voordat jullie zelf los kunnen lopen en kunnen fietsen zonder zijwieltjes.

35-49% score: Kleuter

Jullie spreken al enigszins de taal en kunnen al fietsen zonder zijwieltjes, al gaat dat vaak nog met horten en stoten. Het meest voelen jullie je op je gemak onder leeftijdsgenoten die dezelfde taal spreken. Wanneer de woorden online marketing en conversie vallen dan krijgen je collega’s vooral hele grote (maar wel schattige) ogen.

50-64% score: Kind

Jullie zijn lerende. Misschien hebben jullie wel eens een training of workshop gevolgd en zijn jullie al hier en daar aan het experimenteren met online marketing. Er is alleen nog geen eenduidige strategie en stapsgewijze aanpak die het allemaal in goede banen leidt. Jullie hebben de ambitie om daar wel naartoe te groeien.

65-79% score: Jongere

Jullie hebben de baard al in de keel en zijn bijna volgroeid. Jullie vinden het geweldig om proefballonnetjes op te laten en gericht te experimenteren met online marketing. Zo ontdekken jullie wat er wel werkt en wat niet. Het online kanaal begint een belangrijk onderdeel in te nemen in jullie organisatiestrategie.

80-100% score: Volwassene

Het online kanaal is door jullie volledig omarmd als groeimotor. Jullie zijn bezig met het oplossen van klantproblemen en doen dit door continu te analyseren en te verbeteren. Contentmarketing is voor jullie niet langer alleen een marketingmiddel, maar een manier om merkambassadeurs te creëren en jullie eigen zakelijke- en persoonlijke groeiproces te versnellen . Jullie behoren tot de top 10% online volwassen organisaties in Nederland!

Test jouw niveau

Hoe digitaal volwassen is jouw bedrijf? Beheers je de gewoontes om duurzame groei te realiseren? Vul de test in en ontvang je de score in je mailbox.

Doe de test