Geef voor onderstaande stellingen een score op een schaal van 1 tot 5 waar 1 zwak- en 5 sterk van toepassing is.
0 of 35 Vragen completed
Vragen:
Je hebt de quiz al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Quiz is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de quiz te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
De tijd is verstreken
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
The digitale baby – Score 20 – 34%
Jullie organisatie ziet dingen om zich heen gebeuren, probeert het hier en daar te imiteren, maar heeft eigelijk geen idee wat dit nu eigenlijk precies betekent. Jullie hebben nog veel te leren en stapjes te zetten voordat jullie zelf los kunnen lopen en kunnen fietsen zonder zijwieltjes. Lees vooral verder. Dit boek zal je leven veranderen.
De digitale kleuter – Score 35 – 49%
Jullie spreken al enigszins de taal en kunnen al fietsen met zijwieltjes, al gaat dat vaak nog met horten en stoten. Het meest voelen jullie je op je gemak onder leeftijdsgenoten die dezelfde taal spreken. Wanneer de woorden online marketing en conversie vallen dan krijgen je collega’s vooral hele grote (maar wel schattige) ogen. Op dit niveau zitten de meeste ondernemers. Je bent dus redelijk ‘normaal’. Wat heeft je voorkeur? Normaal of excellent?
Het digitale kind – Score 50 – 64%
Jullie zijn lerende. Misschien hebben jullie wel eens een training of workshop gevolgd en zijn jullie al hier en daar aan het experimenteren met online marketing. Er is alleen nog geen eenduidige strategie en stapsgewijze aanpak die het allemaal in goede banen leidt. Jullie hebben de ambitie om daar wel naartoe te groeien. Je scoort bovengemiddeld, maar er is ruimte voor verbetering.
De digitale jongere – Score 65 – 79%
Jullie hebben de baard al in de keel en zijn bijna volgroeid. Jullie vinden het geweldig om proefballonnetjes op te laten en gericht te experimenteren met online marketing. Zo ontdekken jullie wat er wel werkt en wat niet. Het online kanaal begint een belangrijk onderdeel in te nemen in jullie organisatiestrategie. Je scoort ruim boven gemiddeld.
De digitale volwassene – Score 80 – 100%
Het online kanaal is door jullie volledig omarmd als groeimotor. Jullie zijn bezig met het oplossen van klantproblemen en doen dit door continu te analyseren en te verbeteren. Contentmarketing is voor jullie niet langer alleen een marketingmiddel, maar een manier om merkambassadeurs te creëren en jullie eigen zakelijke- en persoonlijke groeiproces te versnellen . Jullie behoren tot de top 10% organisaties die zichzelf digitaal volwassen mag noemen. Dit is waar de meeste klanten uitkomen waar wij mee werken. Dit is je doel.
Iedere collega is zich bewust van de kansen die het online kanaal voor onze business met zich mee brengt.
Bij ons heerst een cultuur waarin je kunt experimenteren om te ontdekken wat wel en niet werkt.
Obstakels en problemen zien we als een kans om te leren.
We beseffen dat een idee dat naar een online platform wordt doorvertaald goed, maar niet meteen helemaal perfect hoeft te zijn.
Bij ons draait alles om het oplossen van klantproblemen.
We zetten bewust in op marketinginnovatie.
We beseffen dat aankoopbeslissingen veranderd zijn.
We houden rekening met verschuivende generatiesamenstelling op de werkvloer.
De beslissingen die we maken zijn voldoende gericht op de lange termijn.
Onze marketing draait meer om helpen dan om zenden.
We hanteren een mensgerichte manier van ondernemen.
Er zijn bij ons ‘owners’ voor het inzetten en optimaliseren van het online kanaal.
We hebben onze ‘ideale klant’ in kaart gebracht met klantprofielen (persona’s).
Onze persona’s zijn zichtbaar binnen de organisatie.
Wij voeren regelmatig een zoekwoorden onderzoek uit.
De structuur van onze website is ingericht op basis van de belangrijkste ‘bezoekerspaden’.
We weten hoeveel bezoekers maandelijks onze website bezoekt.
We trekken gericht bezoekers naar specifieke pagina’s via online kanalen die passen bij onze klant profielen.
We weten welk percentage bezoekers converteert tot lead en klant.
We hebben een duidelijke en uitgewerkte contentstrategie.
Onze content strategie richt zich op het oplossen van problemen van onze persona’s.
We benaderen marketing als een cyclisch proces in plaats van een watervalplanning.
We maken geen lijvige marketingplannen.
We baseren onze (digitale) strategie op een doorgerekende businesscase.
Onze website is geoptimaliseerd voor zoekmachines.
We steken meer effort in de promotie dan in de productie van onze content.
We snappen hoe we uit data lessen kunnen leren om een product of dienst door te ontwikkelen.
We hebben een digital marketing roadmap.
We meten en analyseren wat er gebeurt op onze website of platform.
We definiëren continu acties en experimenten om de conversie te verbeteren.
We hebben 3 – 5 focusdoelstellingen gedefinieerd per kwartaal.
We hebben een evaluatieritme waarin we resultaten van voorgaande periode doornemen en verbeterpunten formuleren.
We hebben 2 keer per jaar een strategische check-up waar we uitzoomen en werken aan visie ontwikkeling.
We vertalen ideeën en visies regelmatig naar prototypes.
We weten wat de 80/20 regel inhoudt en passen deze actief toe bij het prioriteren vaan werk.