Waarom onze methodiek gebruiken?

In 2019 telde Nederland 350.000 MKB bedrijven met personeel. De motor van de Nederlandse economie.

Bedrijven waar enorm veel verborgen groeipotentieel ligt in het omarmen van moderne vormen van marketing en sales. Bedrijven die bij worden gestaan door zelfstandig professionals en klein- tot middelgrote bureau’s in (online) marketing, webdesign en communicatie.

We hebben een marketing methodiek ontwikkeld die een framework biedt om samen te werken en betere beslissingen te maken. Het is speciaal ontwikkeld voor ondernemers en professionals in het MKB en helpt je eigen organisatie en die van klanten om duurzaam te groeien via het online kanaal.

Laten we eens kijken hoe de elementen Mindset, Methode en Gewoontes je hierbij gaan helpen.

De Digitaal Groeien Driehoek

Duurzaam resultaat behaal je alleen door te denken vanuit een groei mindset. Door te werken vanuit een hollistische methodiek. En door de juiste gewoontes te omarmen. Waar zie jij mogelijkheden om te verbeteren?

Mindset

Denken vanuit een ‘groei mindset’.

Ontwikkel een groei mindset bij jezelf, je team en je klanten en stoot door de eerste barrière van duurzame groei heen.

Methode

Doen vanuit een holistische methodiek.

Werk samen met collega’s, partners en klanten op basis van een gemeenschappelijk framework.

Gewoontes

Doorpakken vanuit de juiste gewoontes.

Bouw en omarm momentum en een optimalisatieritme om continu te blijven leren, groeien en te accelereren.

Van idee naar conversie

(Online) marketing is geen trucje. De enige manier om online marketing te omarmen als een duurzame ‘business driver’ is door uit te gaan van waardetoevoeging én continue ontwikkeling. ‘Vliegwiel Marketing’ noemen we dat ook wel. We hanteren hierbij het ‘vinc-model’. Van idee naar conversie. De 4 krachten die altijd relevant zijn in (online) marketing: Idee, Platform, Traffic en Conversie. Hét moderne alternatief voor de 4P’s.

Idee

Iedereen heeft ideeën.Ideeën zijn overal. Ideeën zijn van iedereen. Maar in de praktijk blijkt het vaak lastiger dan gedacht om een idee te vertalen naar de praktijk. Is het wel haalbaar? Wat is de optimale startstrategie? Welke middelen zijn ervoor nodig?

  • Doelbepaling
  • Persona creatie
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Digital Marketing Canvas
  • Contentstrategie
  • Businesscase

Platform

Het idee vertalen we door naar een platform in een eerste release. Geoptimaliseerd op een groot aantal punten, maar nooit meteen perfect. En vervolgens werken we op basis van geleerde lessen toe naar optimale gebruikerservaring en conversieoptimalisatie.

  • Website verbeteringen
  • Landing pages
  • Content creatie
  • Communities
  • Tools & Software
  • Mailing templates

Traffic

Vervolgens trekken we gericht verkeer naar het platform. Dat doen we op een slimme manier door te testen, te leren en te optimaliseren. We doen niet alles tegelijkertijd, maar pakken focus daar waar we de grootste impact verwachten.

  • SEO
  • SEA / PPC
  • Display
  • Mail
  • Social

Conversie

We meten wat er gebeurd op het platform en binnen campagnes. Dat stelt ons in staat om verbeterpunten te formuleren en het initiële idee aan te scherpen en conversieratio’s te verhogen. We doen dit vanuit een periodiek ritme met duidelijke KPI’s.

  • Monitoring
  • Analytics
  • Testen
  • Optimalisaties
  • Reporting
  • Verbeterpunten

Verbind

Wil je verbinden met like-minded ondernemers uit het vak en op de hoogte blijven van updates aan de methodiek? Vul dan onderstaande gegevens in en we nemen je op in het DigitaalGroeien netwerk.