Het is tijd voor de marketing revolutie

Subscribe on LinkedIn

Stel je voor dat we leven in een wereld waar we samen met elkaar inspireren, co-creëren en innoveren. Vanuit eco-systemen in plaats van in ego-systemen. Met pijn als kickstarter. Inspiratie als katalysator en marketing als transformator.

Dat doen we samen met bevlogen ondernemers die robuuste MKB bedrijven (helpen) bouwen. Waardoor we leven, wonen en werken in netwerken die lokaal georganiseerd zijn en globaal verbonden. Waar de grote corporates en instituties niet langer het wereldbeeld domineren.

Omdat wij een andere weg zijn ingeslagen. Om een nieuwe wereld te bouwen die bij alle toekomstige veranderingen blijft.

Een wereld waarin marketing niet langer draait om het uitvergroten van angst en manipulatie, maar het voeden van inzicht en inspiratie.

Een wereld waarbij marketing op een menselijke manier ingezet wordt.

Dat alles begint met de Marketing Revolutie.

Jij bent een van de eersten die hier over hoort.

Spring je mee aan boord?


Op 29 februari 2024 droeg ik bovenstaande woorden voor bij de aftrap van een live meetup van Team David; een community van zelfstandig marketeers en marketing minded ondernemers die verbinden onder het manifest en gedeelde kernwaarden die je vindt op de website.

Kernwaarden als menselijkheid boven massaliteit, eerlijkheid boven eigenbelang, creativiteit boven excelgeilheid en veranderbereidheid boven onvrijheid.

Maar hoe komt het dat steeds meer marketeers en ondernemers beseffen dat het marketingspeelveld naar een hoger plan getild mag worden?

Ik denk dat dit komt door vier belangrijke dingen:

  1. Marketing heeft een imagoprobleem. Marketeers worden door de buitenwereld vaak gezien als mensen die truukjes, manipulatie en spam gebruiken om zo veel mogelijk shit te verkopen.
  2. >20% van de marketeers vindt dat ze een ‘bullshitbaan’ hebben. Dat is het hoogste percentage onder alle beroepsgroepen.
  3. Onder invloed van AI en een strortvloed aan contentdiarree snakken we weer naar creatieve, authentieke en inspirerende content die ons raakt en in beweging brengt.
  4. Morele ambitie onder professionals was al langer aan het groeien en na het uitkomen van het gelijknamige boek van Rutger Bregman, dit lijkt nu verder in een stroomversnelling te komen.

Dus vandaar dat ik deze nieuwsbrief start. Om die beweging verder aan te zwengelen. Om op te staan als stuurman van die marketingrevolutie. Om anderen te helpen om als stuurman of -vrouw hun eigen marketing revolutie aan te zwengelen.

Want marketing is in de kern een vak dat draait om creativiteit. Om anderen in beweging te brengen. Wanneer we die brainpower niet langer collectief in zouden zetten om angst uit te vergroten en te manipuleren, maar om anderen te voeden met inzicht en inspiratie. Wat zou er dan gebeuren? Hoe zou de wereld er dan over 10 jaar uit zien?

Deze nieuwsbrief is voor mij een ontdekkingstocht in de frontlinie van deze marketingrevolutie. Waar dit schip uiteindelijk zal stranden? Ik heb geen idee. Raakt het de rafelranden van m’n comfortzone? Reken maar.

Maar de stip op de horizon lonkt. De zeilen zijn gehesen. Volle kracht vooruit. En vanaf nu iedere week een inzicht of concrete tip om jouw eigen marketing revolutie aan te zwengelen.

Spring je mee aan boord?

Je bent meer dan welkom:

  • Volg deze nieuwsbrief
  • Lees m’n boek ‘Word eens volwassen – Next level online ondernemen’
  • Check de website van Team David en lees het manifest
  • Ga je aan op de kernwaarden en het manifest? Join dan de online community van DigitaalGroeien en neem deel aan een live meetup (4x/jaar)

Want het is tijd voor de marketing revolutie.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief Inschrijven

Geplaatst in Uncategorized.

Andere berichten