Episode #53 – Vergeet de markt – start met jezelf: Waarom duurzame merken van binnenuit groeien

Vaak hebben we als ondernemer de reflex om te kijken naar de markt en daarop te acteren. Maar wat zou er gebeuren wanneer je niet de markt leidend maakt in je marketing- en branding strategie, maar jezelf, je team of toegepaste kernwaarden van je bedrijf centraal zet? In deze aflevering gaan Jasper en Christiaan in gesprek over brand archetypes, jezelf uitlijnen met je merk en de voordelen die dit kan brengen.

Onderwerpen die voorbij komen

  • Het nieuwe project en de nachtdienst van Jasper
  • De discrepantie tussen interne kernwaarden en externe presentatie.
  • Waarom hebben we de neiging om ons merk te bouwen op basis van verwachtingen van anderen?
  • Is het nodig om de markt als uitgangspunt te nemen?
  • De rol van kernwaarden, qualifiers en differentiators
  • De brand archetypes van Jasper en Christiaan
  • Waarom het mooiste wat je kunt worden jezelf is
  • Hoe je klanten en medewerkers aantrekt die bij je passen
  • Waarom de vergrijzing branding die klopt belangrijker maakt
  • Waarom je kernwaarden niet alleen moet benoemen, maar ook moet uitleggen

Resources

Laat ons weten wat je van de aflevering vindt op LinkedIn of Instagram.

Deze aflevering is mede mogelijk gemaakt door neWings, de community voor entrepreneurs door entrepreneurs waar ze geholpen worden vanaf de oprichting tot en met de verkoop van hun bedrijf. Wil jij weten wat jouw bedrijf waard is? Bekijk dan de website newings.agency voor een gratis waarde check.

Christiaan Slierendrecht (1981) speelde tijdens zijn studietijd op competitief niveau poker, richtte verschillende bedrijven op en is ‘stuurman van de marketing revolutie’ binnen Team David, een beweging die streeft naar meer visionaire en transformatieve marketing. Hij deelt zijn ervaringen als ondernemer en marketeer en vatte 10 jaar lessen als online ondernemer samen in de Managementboek bestseller ‘Word eens volwassen!’

Jasper Griepsma (1987) Begon al op vroege leeftijd met ondernemen. Met een veel te nieuwsgierige blik als designer aan de slag gegaan en zijn passie gevonden in het creatieve ondernemerschap. De combinatie van de zakelijke blik en interesse in design, filosofie en psychologie komen samen in zijn next adventure als Business Designer.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief Inschrijven

Geplaatst in Podcast.

Andere berichten