Concepten

Wanneer je een boek leest blijven er meestal 2 of 3 concepten bij je hangen waar je in de dagelijkse praktijk écht iets mee kunt. Hier vind je 14 van dit soort concepten. DMOS concepten zijn bouwstenen om grip te krijgen op duurzame groei. Zie ze als ‘Silver bullits’ en inpiratieitems om de kwaliteit van je dagelijkse beslissingen te verbeteren.

Het VINC model

Van idee naar conversie. De 4 krachten weer die altijd relevant zijn in (online) marketing: Idee, Platform, Traffic en Conversie. Hét moderne alternatief voor de 4P’s.

De Groei Mindset

Het geloof dat vaardigheden, intelligentie en vooruitgang ontwikkeld kunnen worden. Een groei mindset geeft vertrouwen en zorgt dat je meer bereikt.

De digitaal groeien driehoek

Denken. Doen. Doorpakken. Denken vanuit een groei mindset. Doen vanuit een holistische methodiek. Doorpakken vanuit de juiste gewoontes.

Digitale Groei Piramide

De verschillende ontwikkelfases die je als profesional, team of organsiatie door kunt maken op het gebied van digitale volwassenheid.

Het Achilles dilemma

Maak als MKB bedrijf niet dezelfde fout als de mythologische halfgod Achilles. Laat het gebrek aan marketinginnovatie niet de reden worden voor een vroegtijdige dood.

Rocks

De 3 tot 5 strategische focusdoelstellingen die je stelt per kwartaal. Werk toe naar je grotere visie en doelen en creëer haarscherpe focus.

Heartbeat

De periodieke vinger aan de pols. Hoe hebben campagnes gepresteerd? Wat ging er goed? Wat kan er beter? Welke verbeterpunten kunnen we bedenken?

De regel van 3

3 is een magisch getal. Speechschrijvers weten het, advocaten weten het, psychologen weten het. Drie keuzes, verklaringen of usp’s maken de meeste impact.

De regel van 5

In complexe omgevingen is kleine rbeter. Wanneer je proposities en thema’s opknipt in 5 kleinere, maar relevante stukjes verhoog je de kans dat jouw persona je gaat vinden.

Why - How - What - Who

Simon Sinek mist in zijn ‘golden cirkel een belangrijke buitenste laag: het ‘Who’, ofwel voor wie en met wie werk je het liefste?

Inbound filosofie

Waarde toevoegen in plaats van focussen op transacties. Mensen helpen en content creëren die relevant is voor je doelgroep in plaats van interruptiemarketing toepassen.

Integrale campagnes

Marketing campagnes die gebruik maken van verschillende kanalen en tactieken, maar verbonden zijn op het gebied van specifieke buyer persona’s en een bepaalde propositie.

De customer journey

De reis die de (potentiële) klant aflegt van het moment dat hij zich bewust wordt van een probleem tot het moment dat hij de keuze maakt voor een aanbieder.

De 80/20 regel

Het Pareto principe gaat ook in online marketing. Stel jezelf continu de vraag: welke 20% gaat zorgen voor 80% van de impact?