Bij de marketeer lekt de kraan (onnodig)

Subscribe on LinkedIn

De meeste zelfstandig marketeers hebben hun eigen marketing niet op orde.

De meeste Google Ads agencies branden hun handen zelf niet aan Google Ads (“Want € 15 per click kunnen we niet rendabel draaien.”)

Er bestaan (echt waar) webdesigners die zelf geen website hebben.

En laatst sprak ik in Digitale Chaos – De Podcast twee marketing professoren die het inzicht kregen dat ze als marketing professoren de marketing van hun nieuwe boek nog niet echt op orde hadden (daar hebben we dus samen een stokje voor gestoken).

Traditionele marketing

80+% van de zelfstandig marketeers en bureau’s zet in op traditionele manieren van marketing:

  • Zorgen dat je awards wint (koopt) en dat kunt delen (meh)
  • Doorverwijzingen via tevreden klanten (niets mis mee)
  • Samenwerken met partners (legitieme strategie)

Maar als dat de pilaren zijn van je eigen marketing dan mis je als moderne marketeer een enorme potentie.

Visionaire marketing

Die potentie schuilt in visionaire marketing:

  • Gaan staan waarin je gelooft
  • Je visie en kernwaarden als uitgangspunt nemen
  • Samenwerken met anderen die deze visie delen

In feite is je marketing dan nog steeds gebaseerd op hetzelfde fundament (menselijke relaties), maar verschil is dat marketing in dienst gaat staan van positieve verandering.

Klinkt misschien als een klein verschil, maar de knop die je omzet is gigantisch.

De transitie naar transformatie

Je gaat je ‘tribe’ namelijk aanspreken op een ander niveau.

En dat heeft de mooie bijkomstigheid dat je als Google Ads agency dat verhaal wel verder kunt verspreiden door Google Ads (want lagere clickprijzen door targeting op andere keywords).

Dat je als webdesigner je eigen website ook gebruikt als een podium voor jouw gedachtengoed (want no-brainer).

En als marketing professor Linkedin omarmt als kanaal om door andere te inspireren je gedachtengoed verder laat groeien (want het is leuk en leerzaam).

Als je doet wat je altijd deed krijg je al lang niet meer wat je altijd kreeg.

Dus: start je eigen marketing revolutie. In dienst van positieve verandering. Ga ergens voor staan. Own dat to the max. Doe dat een jaar.

En zet vast een item in je agenda +1 jaar dat je me dan een berichtje gaat sturen over wat er voor jou allemaal veranderd is in je leven en in je business.

Ben benieuwd naar hoe jouw revolutie er dan uit ziet.

Een eerste stap zetten in jouw marketing revolutie?

  • Volg deze newsletter (no-brainer)
  • Zelfstandig marketeer, webdesigner, agency eigenaar of marketing minded ondernemer in de zakelijke dienstverlening? Join de online community van DigitaalGroeien (gratis)

Schrijf je in voor de nieuwsbrief Inschrijven

Geplaatst in Uncategorized.

Andere berichten